دانستنی‌ها, روان‌شناسي چوب

چوب و تأثیر روانشناختی آن بر انسان قسمت سوم

دکوراسیون اداری چوبی

در مقاله گذشته به بررسی تأثیر استفاده از چوب در محیط زندگی بر آرامش افراد پرداخته شد در این مطلب به بررسی نقش چوب بر کاهش استرس در محیط کار می‌پردازیم

تلطیف کننده فضاهای خشک و پراسترس کار

           فضای زندگی شهری برای بشر امروز مملو از استرس و فشار‌های روانی متعدد و گسترده‌ای است . این مسئله وقتی به شکل ویژه‌ای نماین می‌شود که شما مجبور هستید هر روز ساعات متمادی و بسیاری را در یک محیط یکسان و تکراری به‌ عنوان فضای کار سپری کنید استفاده از چوب به جهت القای حس طبیعت و کمک به آرامش محیط می‌تواند فضاهای خشک و بی روح و پر استرس محیط های کاری را تلطیف کرده و این فضاهای خسته کننده و بی روح را به فضاهایی شاداب و آرامش بخش تبدیل کنند.

 

استفاده از چوب در محیط اداری

            تصور کنید در اتاق کار خود میز کار، وسایل اداری شما، گلدان کوچک روی میز و کفپوش‌ها همگی از جنس چوب طبیعی باشند همه اینها چه فضای آرامش بخشی را برای شما فراهم می‌کنند این فضا اگر با پنجره‌هایی چوبی نمایانگر محیطی طبیعی باشد عملا شما در بهترین و پرآرامش‌ترین اتاق دنیا ساعات کاری خود را سپری می‌کنید.

 

"آرامش

چوب عامل زیبایی و آرامش

                طراحی داخلی فضای های کاری صرفا برای شیک تر و چشم نواز تر شدن فضا نیست. حتی برخی از صاحبان کسب و کار، طراحی فضای کار خود و کارمندانشان را صرفا از دید مراجعان بررسی می‌کنند. اما مهتر از آن تأثیر فضای کسب و کار بر شما و همکارانتان است. اگر طراحی، دکوراسیون داخلی و حتی میز و وسایل اداری که شما استفاده می‌کنید حس آرامش و امنیت را القاء کند، شما می توانید بیشترین بازده کاری را در مجموعه خود تجربه کنید. استفاده از عناصر طبیعی مخصوصا چوب و اکسسوری‌های چوبی در فضای کار وقتی در کنار خلاقیت در طراحی باشد می‌تواند فضای امن و آرام را برای شما و کارمندانتان و حتی برای مراجعین شما فراهم آورد.

بیشتر بخوانید:  رنگ خاکستری در دکوراسیون

 

"<yoastmark

               چوب به لحاظ ساختار ذاتی خود و اینکه عملا تداعی گر طبیعت است بهترین گزینه برای استفاده به عنوان مواد اصلی در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی همچنین اکسسوری‌های اداری از میز و مبلمان صندلی گرفته تا ست اداری روی میز شما می‌باشد. چوب در کنار حس آرامش برای محیط کار شما تداعی‌گر اصالت و خاص بودن نیز هست و همه‌ی این موارد تمام چیزی است که برای یک محیط کسب و کار نیاز است. پس در استفاده از چوب در محیط کار خود به عنوان کف پوش ، دیوار پوش ، سقف پوش و همچنین مبلمان، میز، اکسسوری‌ها و ست‌های اداری هیچ تردیدی به دل راه نداده و درنگ نکنید.

 

"ترکیب

              چوب‌های تیره رنگ در کنار رنگ‌های گرم پرمایه مانند زرشکی ترکیبی وزین و حرفه‌ای می‌سازند که در دکوراسیون دفترهای اداری یا اتاق کار در منزل کاربرد زیادی دارد. اتاقی که ست میز و صندلی آن از چوب تیره رنگ با روکش زرشکی در کنار پرده‌هایی با زمینه زرشکی و گل‌های قهوه‌ای و تور کرم چیدمان شده همه را مبهوت جذابیت خود می‌کند. در یک کلام دنیای چوب دنیایی کامل متفاوت، هیجان انگیز و پر شور و سرشار از آرامش است. خود را از این ماده طبیعی اعجاب انگیز محروم نکنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *