اکسسوری چوبی, دانستنی‌ها

مزیت و تفاوت‌های انواع چوب در ساخت اکسسوری _ بخش سوم

مزیت و تفاوت‌های انواع چوب در ساخت اکسسوری _ بخش سوم

در دو نوشتار گذشته، چوب‌های کاج، گردو، راش و چنار و همچنین ویژگی‌های آنان در ساخت اکسسوری را بررسی کردیم. در این نوشتار به تشریح مختصر چوب درختان بلوط، توت،سنجد و زبان گنجشک می‌پردازیم.

چوب درخت بلوط

چوب بلوط بسیار سخت و سنگین بوده و برای ساخت لوازم و اکسسوری‌های لوکس و گران قیمت کاربرد دارد. استحکام و دوام این چوب ارزشمند در کنار مقاومت مطلوب در برابر سایش و رطوبت، آن را برای ساخت انواع مبلمان آنتیک و کفپوش به گزینه مناسبی تبدیل کرده است. چوب بلوط در انواع گوناگون در طیف رنگ‌های سفید، خاکستری تا قهوه‌ای دیده می‌شود. همچنین قابلیت رنگ‌پذیری آن، برای ساخت انواع وسایل تزئینی کوچک و بزرگ در اتاق کار، آشپزخانه و پذیرایی از نقاط مثبت این چوب زیباست. شرکت باردین با بهره‌گیری از این خواص منحصر به فرد، جاخودکاری‌های جذاب اداری را پدید آورده است. این جاخودکاری با رگه‌های زیبای چوب بلوط، به عنوان استند موبایل و اسپیکر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزیت و تفاوت‌های انواع چوب در ساخت اکسسوری _ بخش سوم

چوب درخت توت

چوب توت یکی از پرکاربردترین متریال‌هاست و زینت‌بخش بسیاری از صنایع دستی، لوازم منزل و ابزارآلات موسیقی است. این چوب دارای درخشندگی زیبا و خاصی است و با رنگ طلائی خود، جلوه زیبایی به محصولات ساخته شده می‌بخشد. همچنین، بافت سخت و یکنواخت آن، برای کنده‌کاری و هنرهای منبت و معرق بسیار مناسب است. در تصویر زیر میز عسلی ساخته شده با چوب توت، توسط شرکت باردین قرار دارد که با ساختار طبیعی خود حس ناب طبیعت را در قلب خانه تداعی می‌کند و هارمونی جذابی با سبک معماری روستیک دارد. همان طور که مشاهده می‌شود، دوایر رشد سالانه در چوب توت به وضوح مشخص است. چوب درخت توت مقاومت چشمگیری در برابر پوسیدگی دارد.

بیشتر بخوانید:  تاریخچه مبلمان در ایران باستان (1)

 

مزیت و تفاوت‌های انواع چوب در ساخت اکسسوری _ بخش سوم

چوب درخت سنجد

این چوب زیبا، در دسته چوب‌های نسبتاً سخت با الیاف فشرده قرار گرفته و گره‌های زیبای نقش بسته بر آن، بافتی جذاب را به نمایش می‌گذارد. برخی چوب‌ها دارای طعم و بوی خاص خود هستند که فاکتوری مهم در ساخت ابزارآلات گوناگون به شمار می‌آید. چوب سنجد به دلیل نداشتن هیچ‌گونه بو و طعم، در ساخت ظروف چوبی کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این ویژگی‌ها، خاصیت الاستیک این چوب در کنار سختی و زیبایی قابل قبول، متخصصان شرکت باردین را برای استفاده از آن در ساخت تخته گوشت متقاعد کرده است.

 

مزیت و تفاوت‌های انواع چوب در ساخت اکسسوری _ بخش سوم

چوب زبان گنجشک (اش)

این چوب تا حد زیادی محکم است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت ترموود است و علاوه بر استفاده از چوب طبیعی، ترموود تهیه شده از آن دارای مقاومت و دوام بیش‌تری بوده و در ساخت انواع لوازم کاربرد دارد. از اکسسوری‌های ساخته شده با چوب زبان گنجشک، به انواع قاب و تابلو، ظروف چوبی دکوراتیو، استند موبایل و… را می‌توان نام برد.

 

مزیت و تفاوت‌های انواع چوب در ساخت اکسسوری _ بخش سوم

در نوشتار آینده به شرح چوب ترموود و کاربرد آن در ساخت اکسسوری ، تخت استخری و … می‌پردازیم.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *